Gustavsborg PRE

Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Ann-Britt - 28 augusti 2013 20:18

80 storbalar prima halm landade på gårdsplanen igår och idag har vi fått hjälp att lyfta upp dem på skullen. Det tog ett par timmar sedan låg de på plats och vi blev motionerade.


Gästboxar är halmade till helgens kurs. Nu återstår vatten i hinkarna och sopning. Vår egen stalldel får stängas för den är så rysligt svalförstörd. Nu får de där pjoddarna gärna flytta. Fast å andra sidan, när de gör det betyder det att det är höst och det vill jag inte. Jag vill både ha kakan och äta upp den tydligen.


Alexandra har hjälpt mig med städning av lektionslokalen och det var väldigt skönt. Detta blir en sjudagars jobbvecka. Hej och hå :-)


Vi har planerat helgens mat och jag har hunnit handla en del. Alexandra ställer upp med matlagningshjälp också. Underbart! Dessutom får jag ju då pussa på barnbarnet emellanåt.


Kursen fylls av nio förväntansfulla ryttare och lika många fotfolk. Det är länge sedan AR-kurserna drog så mycket folk. Trevligt!


Jag gratulerar Ann Nihlgård, en av våra trogna kursare, som numera undervisar i AR och som lyckades få sin ridklubb att boka en helg med henne. Det sprids sakta men säkert och trots att AR funnits så länge är det fortfarande många som inte känner till det. Förhoppningsvis följer fler ridklubbar i spåren.


Eftersom allt fler av våra kursare börjar undervisa blir också fler intresserade av att komma till fots på t ex Hannas kurser. Den teoriundervisning som Hanna erbjuder går inte av för hackor och blir ett bra komplement till träningen för olika väpnare.


 


Aguila


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards