Gustavsborg PRE

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Hej vad det regnar

Av Ann-Britt - 3 augusti 2009 14:49

Nu svämmar snart regnmätaren över. Kvavt och märkligt väder har vi idag.


Jag ska in till staden idag igen, oj vad jag far och flyger... Idag blir det optikerbesök för synkontroll och nya linser.

Min svägerska jobbar för tillfällen i Kosovo, som polis, och hon hade opererat sina ögon där. Bytt linserna, tror jag, och skulle nu slippa brillor och linser för all framtid. Jag är sugen på att göra detsamma, men jag är så feg när det kommer till knivar och ingrepp. Har funderat på laserbehandling, men inte riktigt vågat ta steget och undersöka om mitt synfel skulle gå att åtgärda. 


Plommonträden dignar av blå goda plommon. Alla som vill får komma och plocka... Kenneth klippte gräset igår och det är massor med jobb att plocka alla äpplen och plommon under träden, innan klipparen kan gå igång.

Hästarna smakade lite försiktigt på äpplena som bjöds. Åringarna har glömt hur det smakar och var inte säkra på om det gick att äta.


Vi mätte föl och åringar idag och de små växer så det knakar. Capitano har vuxit 9 cm på en månad. Han blir en STOOOR häst tror jag och han får fuxfärg, men svart man och svans. Lite ovanlig färg alltså. Kallas brun pga av man/svansfärgen.


 
 
Teija

Teija

3 augusti 2009 22:23

Hm. Ja det är ju skönt att slippa brillor!

Åh, vad härligt med plommon. Det är ju så gott! Plommonträd stod på min önskelista så nu har min man planterat ett. Hoppas att det också snart dignar av saftiga plommon.

Oj, nio cm på en månad låter jättemycket. vad räknar ni med för mankhöjd ungefär till slut?

Hoppas du får sova gott:D

http://varannandag.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Britt - 20 april 2016 20:15

Allt som allt tror jag att jag varit i ridhuset 7-8 gånger med Cassiopeia. Hon har gått från tämligen hysterisk till att kunna sittas på under dessa få gånger. I mitt tycke ganska fantastiskt. Idag har Ingrid stått i stigbygeln och vi gick några ...

Av Ann-Britt - 8 oktober 2015 21:53


Jag har nu en blogg på den här adressen:   https://gustavsborgcom.wordpress.com/     ...

Av Ann-Britt - 24 september 2015 10:29

Hur bekvämt som helst! Vi deltar i tävlingen Årets Svenska Måltidslitteratur 2015 som Måltidsakademiens BIblioteksstiftelse i Grythyttan utlyser varje år. 2013 deltog vi med vår första bok Året runt på Gustavsborg. Alla tävlingsbidrag finns med i mon...

Av Ann-Britt - 21 september 2015 09:33

Svalorna flyttar på samma datum varje år, nästan. Förrförra året den 12:e september, ifjol och i år den 14:e. Det blir så tyst när de lämnat och kvar står jag med all skit som ska skrubbas bort ;-) Nåväl de små mygg- och flugfångarna är väl värda en ...

Av Ann-Britt - 18 september 2015 14:30


Att visa sårbarhet/utsatthet är en utmaning för vår självbild, det vi tror på och känslan utmanar våra invanda mönster. Det vi kan fråga oss är vad är det som utmanas? Vad är vi rädda för? Vad måste kanske ändras för att acceptera denna insikt? Vår r...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards