Gustavsborg PRE

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Lite klass på stalle-drängen tack

Av Ann-Britt - 4 maj 2011 19:31

Det går ju inte an att ränna omkring i gamla jeans hela tiden...


 

"Två stora starka", Aciano och Kenneth.


Idag har det gått bra i hagen. Vi har sett alla tre killarna samtidigt i princip hela eftermiddagen. De små har legat och sovit trots att Aciano var en liten bit ifrån dem. Det verkar lossna. Han har också legat ner, som för att visa att jag tänker inte döda er (inte nu i alla fall för nu sover jag).

Vi är så tacksamma att Kajsa (Rapidos ägare) är en sådan "cool cat" och låter oss testa.


Jag har totat ihop informationsblad inför mässan, mest hela dagen. Det tar sådan tid! Vår färgskrivare är inte den snabbaste precis heller, vilket gör att jag sitter och trummar med fingrarna i skrivbordet. Fast det går inte fortare för det.

Ni som är i Ängelholmstrakten får titta in på Företagardagarna i Lindab Arena.

Kenneth kommer att hålla ledarskapskurser framöver och använda sina erfarenheter från "tidigare liv". Därav den udda klädseln i hagen.
Vi kommer att samköra med Lotti och hennes mindfulness-kurser. Kenneth finns på mässan fredag och en del på lördag. Lotti och hennes man, Måns, kommer att vara där på lördag.


Den mesta tiden går åt att fundera över våra nya projekt och det är väldigt inspirerande och spännande. Det lär nog komma mer om detta på bloggen vartefter det klarnar för oss.

 
 
Nina

Nina

4 maj 2011 19:47

Han är riktigt vacker...Aciano alltså. Drängen är inte heller så tokig, finklädd och allt :)

http://www.dorado.bloggagratis.se

Ann-Britt

4 maj 2011 20:10

Han tackar och bockar, Aciano alltså...Jag säger inget till drängen för då blir han bara högfärdig och vill inte mocka.

 
Carina

Carina

5 maj 2011 09:30

Det var 2 stiliga herrar!
Ska nog försöka få Robban på andra tankar också, kostym är inte helt fel:)

http://www.legendariopre.blogspot.com

Ann-Britt

5 maj 2011 12:01

Ja, det kan han gott ha när han snickrar tak tycker jag.

 
Sara

Sara

5 maj 2011 12:16

Ibland krävs det att man dammar av kläderna i garderoben :)

Vilken tjusig Aciano, blåser på slätten ser jag ;)

KRam

http://vogelberga.blogspot.com

Ann-Britt

5 maj 2011 13:20

Tack, alltid halv storm här.

 
Magda

Magda

6 maj 2011 09:15

Ny jobb-stass!;-) Du kanske ska dra på dig en vacker klänning som fladdrar i vinden som komplement!
Jag hade en kvinna som kom emellanåt och köpte på sig alla vita bomullsplagg jag hade...tröjor som skjortor, ja bara det var vitt och av rent bomull i fin kvalite´. Hon sa det var så himla fräscht och fint och härligt att ha på sig när hon gick där hemma och putsade alla fönstrerna eller var ute i stallet.Hon var alltid otroligt välsminkad, välklädd och vältalad och såg ut att åldras väldigt värdigt. Jag brukade se framför mig en stor herrgård med vitt,putsat stall med prunkande blomster utanför och skinande rena vita hästar utanför i välordnad hage och henne i finkläder gå omkring där...så ska mitt framtida PRE-stuteri se ut.;-) Så ska ni komma dit där så får fin-stassen åka på hi, hi.

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

Ann-Britt

6 maj 2011 20:16

Jo du, det var som när Blå Stjärnan mjölkade kor i hellånga vita klänningar. Det var klass på tanterna i början av förra seklet.
Vi får väl se om jag kan fixa till mig lite och låta Katrin ta några fina bilder. Nåt långt snyggt finns det i garderoben, även om jag inte får chans att visa det så ofta.
Tusan vilka krav du har på besökarna, men då får du ha champagnen välkyld och klar när vi dyker upp i frack och långklänning.

 
Evisen

Evisen

6 maj 2011 18:35

Aciano är riktigt fin :o)

http://www.figaro16.se

Ann-Britt

6 maj 2011 20:14

Japp, en snygging är han och tack för att du tycker som jag...

 
Magda

Magda

9 maj 2011 09:01

Hi,hi ska bli!;-)

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Britt - 20 april 2016 20:15

Allt som allt tror jag att jag varit i ridhuset 7-8 gånger med Cassiopeia. Hon har gått från tämligen hysterisk till att kunna sittas på under dessa få gånger. I mitt tycke ganska fantastiskt. Idag har Ingrid stått i stigbygeln och vi gick några ...

Av Ann-Britt - 8 oktober 2015 21:53


Jag har nu en blogg på den här adressen:   https://gustavsborgcom.wordpress.com/     ...

Av Ann-Britt - 24 september 2015 10:29

Hur bekvämt som helst! Vi deltar i tävlingen Årets Svenska Måltidslitteratur 2015 som Måltidsakademiens BIblioteksstiftelse i Grythyttan utlyser varje år. 2013 deltog vi med vår första bok Året runt på Gustavsborg. Alla tävlingsbidrag finns med i mon...

Av Ann-Britt - 21 september 2015 09:33

Svalorna flyttar på samma datum varje år, nästan. Förrförra året den 12:e september, ifjol och i år den 14:e. Det blir så tyst när de lämnat och kvar står jag med all skit som ska skrubbas bort ;-) Nåväl de små mygg- och flugfångarna är väl värda en ...

Av Ann-Britt - 18 september 2015 14:30


Att visa sårbarhet/utsatthet är en utmaning för vår självbild, det vi tror på och känslan utmanar våra invanda mönster. Det vi kan fråga oss är vad är det som utmanas? Vad är vi rädda för? Vad måste kanske ändras för att acceptera denna insikt? Vår r...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards