Gustavsborg PRE

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Staren kvittrar så katta blir rädd

Av Ann-Britt - 11 mars 2012 18:40



Guccis favoritposition. Man skall icke stressa sig genom livet är hennes motto.
  


Men lite ska jag kanske röra på mig. Om jag börjar med headbanging, eller snarare shaking ....



Jösses matte, jag blev helt yrslig i huvet.
 


När stackars Gucci väl kom ut på trappan satt den här staren och kvittrade, drillade och knorrade för full hals i trädet. Stackars katten blev så tveksam på om det var nyttigt att gå ut alls och vände och gick in i köket igen.



Underbart tyckte jag!


Vi roade oss i ridhuset med killarna i eftermiddags. Filmade lite och vi får väl se om vi lyckas få till en film där vi visar att de faktiskt kan röra sig framåt och inte bara slåss. Fast då fick vi ta in dem en och en, annars blir det ingen reda med jobbet. Bailarino var så duktig. Han följer mig jättefint. Nästan för fint, för jag ville ju att han skulle sprattla runt och visa upp sig. Hans rörelser börjar komma så smått och med tanke på att han vuxit 10 cm senaste året kan vi inte förvänta oss storverk i rörelse. Men det kommer, det kommer.

 
 
Evisen

Evisen

11 mars 2012 19:11

Stackars Gucci, men våren är härlig!! Men du, den där filmen verkar ju jättekul. Klart du ska visa :o)

http://www.figaro16.se

Ann-Britt

12 mars 2012 10:56

He, he, he vissa saker ska man hålla för sig själv :-))

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

11 mars 2012 19:40

Nu blir man avis på er i Skåne -STARE! Vilka suveräna bilder sen.
Katten går inte heller av för hackor i allafall där huvudet är med;-) Nu blir det snart gröna strån för hästarna att plocka.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Ann-Britt

12 mars 2012 10:57

Ibland förvånar min kamera mig. I vissa ljus blir bilderna helt kanon.
Det börjar spira gräs lite varstans nu och vi njuter.

 
Evisen

Evisen

12 mars 2012 14:23

Håller egentligen med dig, vissa saker ska man inte visa!! Men... :o)

http://www.figaro16.se

 
Malin Johansson

Malin Johansson

13 mars 2012 08:16

Underbara bilder på katten! Mitt på dagen när det är som finast är vår katt inne och sover sedan går han ut på kvällen 3 gr och sedan kommer han inte in förräns vi ska till jobbet igen! konstigt det där med katter men de äger ju en!!!

http://www.havrefallen.blogspot.com

Ann-Britt

13 mars 2012 11:14

Jo tack, det är vi som bor hos katten. Inte tvärtom.

 
Ingen bild

ubitt

14 mars 2012 12:30

Vilken underbar kissekatt, den där Gucci!!!
Och sicken fin bild på staren!!! Härligt!

Ann-Britt

14 mars 2012 16:23

Gucci är en mycket stor personlighet. Just nu hjälper hon mig på kontoret.

 
Ingen bild

Hilma

15 mars 2012 16:56

Gud vad söt Gucci är, vilken ras är hon?

Ann-Britt

16 mars 2012 16:07

Hon kom till oss som 5-årig omplaceringskatt och hon ska vara norsk skogskatt och perser blandat. Lyckad kombination.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Britt - 20 april 2016 20:15

Allt som allt tror jag att jag varit i ridhuset 7-8 gånger med Cassiopeia. Hon har gått från tämligen hysterisk till att kunna sittas på under dessa få gånger. I mitt tycke ganska fantastiskt. Idag har Ingrid stått i stigbygeln och vi gick några ...

Av Ann-Britt - 8 oktober 2015 21:53


Jag har nu en blogg på den här adressen:   https://gustavsborgcom.wordpress.com/     ...

Av Ann-Britt - 24 september 2015 10:29

Hur bekvämt som helst! Vi deltar i tävlingen Årets Svenska Måltidslitteratur 2015 som Måltidsakademiens BIblioteksstiftelse i Grythyttan utlyser varje år. 2013 deltog vi med vår första bok Året runt på Gustavsborg. Alla tävlingsbidrag finns med i mon...

Av Ann-Britt - 21 september 2015 09:33

Svalorna flyttar på samma datum varje år, nästan. Förrförra året den 12:e september, ifjol och i år den 14:e. Det blir så tyst när de lämnat och kvar står jag med all skit som ska skrubbas bort ;-) Nåväl de små mygg- och flugfångarna är väl värda en ...

Av Ann-Britt - 18 september 2015 14:30


Att visa sårbarhet/utsatthet är en utmaning för vår självbild, det vi tror på och känslan utmanar våra invanda mönster. Det vi kan fråga oss är vad är det som utmanas? Vad är vi rädda för? Vad måste kanske ändras för att acceptera denna insikt? Vår r...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards