Gustavsborg PRE

Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Jag skriver - och jag tar bort - och skriver igen

Av Ann-Britt - 13 november 2010 11:22

Jag skrev igår en del frågor som rör PRE-förening/förbund, semin mm och sedan tog jag bort inlägget igen.

Anonym pajkastning på Bukefalos är inte min melodi. Jag hoppas att de av mina kollegor jag pratat med och som delar mina åsikter skriver en kommentar och stöttar mig nu. Jag vet att vi är många och "united we stand" heter det väl? Jag känner mig mer som Don Quijote...


Jag fick frågan om jag fått på moppo för mitt inlägg och därför tagit bort det. Så är inte fallet. Men det säger ju en hel del om klimatet i föreningen när någon tror detta.


Jag undrade i det bortttagna inlägget varför inte den svenska förening sätter ut direktivet från ANCCE om att semin från basgodkända hingstar är förbjudet? Den danska föreningen har öppet gått ut med detta.

Jag undrar också varför jag måste ansluta mig till ett korsningsförbund för att komma in i den renrasiga föreningen, eller om jag missförstått allting?

Jag undrar också hur förbundet ska kunna driva denna frågan helt opartiskt när så många själv använt semin från basgodkända hingstar.


Nu är egentligen inte frågan enbart om semin, utan mer om hur vi som medlemmar ska kunna lita på att vi får all information. Det får inte bli så att den information som läggs ut filtreras efter vad som passar vissa medlemmar. Då tycker jag vi är farligt ute.


Vi måste väl ha ett så öppet klimat att vi vågar fråga om saker och ting utan att riskera att "få på moppo"?


Nästan hela styrelsen avgick för några månader sedan och en ny styrelse har tydligen tillsatts utan val och utan information till medlemmarna. Den kallas inte interimsstyrelse och ska väl då vara vald?


Den här typen av frågor brukar mötas med svaret, sluta tjafsa och jobba för rasen istället. Men det är väl precis det jag gör??


Jag går inte till personangrepp. Jag säger inte att kvaliteten är dålig på någon häst osv, osv.


Vi föder upp en dyr hästras och jag tycker därför att vi har extra stort ansvar mot våra kunder.


Nej, nu ska jag ut och klappa på Rocinante. Ha en god lördag  

 
 
Ingen bild

jojo

13 november 2010 13:56

Såg att det startat upp en ny tråd på buke , men det är bättre att hålla msig på FB så slipper vi anonyma pesroner :-) Gå gärna in på Fb sidan underdiskussioner och skriv det du skrev här ! Jätte bra åsikter tycker jag !

Ann-Britt

13 november 2010 17:07

Tack! Jag skrev in att folk gärna får gå in hos mig och kommentera. Det blir för många forum att hålla reda på för mig.
Jag har inte sett Bukes nya tråd och hoppar nog över den också. Så länge inte folk vågar stå för sina åsikter med namn är de åsikterna inte mycket värda.

 
Nina

Nina

13 november 2010 17:42

Det är bra att du är så ärlig. Det visar hur seriös du är som uppfödare. Gillar att du skriver om ansvaret du har gentemot dina kunder.

Fortsätt tro på dig själv och att vara så bra på det du gör.

//Nina

http://www.dorado.bloggagratis.se

Ann-Britt

13 november 2010 19:23

Tack för stödet!

 
Carina

Carina

13 november 2010 19:19

Jag håller med dig. Jag är också mycket frågande till hur FSHS kunde tillsätta en ny styrelse utan något nytt årsmöte och känner som du, var ska man nu vara medlem?

Jag blev, som jag känner det, personligt påhoppad på buke av en anonym, som jag ju förstår är involverad och någon som varit i min närhet, och det kändes jättetråkigt särskilt som jag tycker att jag ställt upp under alla år med praktiskt arbete. Jag drogs dessutom in utan att ha skrivit en enda rad om FSHS.

Nä, vi behöver en öppen debatt, helt klart och vi måste börja ifrågasätta mera:)och vill nån angripa mig igen anonymt, så varsegod!

Trevlig kväll, Carina

http://www.legendariopre.blogspot.com

Ann-Britt

13 november 2010 19:28

Jag har varit "lyckligt" ovetande om allt som sker på Buke och väl är kanske det. Internet är bra, men det kan också användas i otäcka syften. Personer diskuteras utan att ha en aning om det osv. Rykten och ont förtal har alltid funnits och kommer tyvärr alltid att finnas, men med hjälp av Internet sprider man saker till en enorm publik.
Jag hoppas på en vuxen dialog/debatt utan personangrepp och andra fula tilltag.

 
Mari

Mari

14 november 2010 13:48

Bra åsikter och jag håller med!
Inga anonyma svar hit och dit, det är bara fegt! Våga stå för sin åsikt, vi alla vill ju bara det bästa för rasen som vi älskar!
MVH: Mari

http://www.solviksstuteri.se

Ann-Britt

14 november 2010 19:17

Tack för din kommentar!

 
Magda

Magda

14 november 2010 19:13

Jag är inte så insatt i PRE-världen trots ägare till en liten tjej av denna underbara ras...Men har förstått att ngt virvlat upp efter surfat lite på nätet häromdagen och besökt olika bloggar, hemsidor osv.
Men kämpa på och jag tycker det låter klokt att låta bli Buke. Verkar kunna bli "tooo much" lätt när människor kan vara anonyma/gömma sig och skriva vad som helst, och svårt att tyda nyanser av innebörd då varken kroppsspråk och tonarter går att spegla korrekt i skrift-tal.

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

Ann-Britt

14 november 2010 19:16

Min visit på Buke blev kortvarig. Usch!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Britt - 20 april 2016 20:15

Allt som allt tror jag att jag varit i ridhuset 7-8 gånger med Cassiopeia. Hon har gått från tämligen hysterisk till att kunna sittas på under dessa få gånger. I mitt tycke ganska fantastiskt. Idag har Ingrid stått i stigbygeln och vi gick några ...

Av Ann-Britt - 8 oktober 2015 21:53


Jag har nu en blogg på den här adressen:   https://gustavsborgcom.wordpress.com/     ...

Av Ann-Britt - 24 september 2015 10:29

Hur bekvämt som helst! Vi deltar i tävlingen Årets Svenska Måltidslitteratur 2015 som Måltidsakademiens BIblioteksstiftelse i Grythyttan utlyser varje år. 2013 deltog vi med vår första bok Året runt på Gustavsborg. Alla tävlingsbidrag finns med i mon...

Av Ann-Britt - 21 september 2015 09:33

Svalorna flyttar på samma datum varje år, nästan. Förrförra året den 12:e september, ifjol och i år den 14:e. Det blir så tyst när de lämnat och kvar står jag med all skit som ska skrubbas bort ;-) Nåväl de små mygg- och flugfångarna är väl värda en ...

Av Ann-Britt - 18 september 2015 14:30


Att visa sårbarhet/utsatthet är en utmaning för vår självbild, det vi tror på och känslan utmanar våra invanda mönster. Det vi kan fråga oss är vad är det som utmanas? Vad är vi rädda för? Vad måste kanske ändras för att acceptera denna insikt? Vår r...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards