Gustavsborg PRE

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Jätten Goliath

Av Ann-Britt - 1 december 2010 20:13

Här ser ni mig bredvid en fullständigt normalstor spanjorska!!! Ni förstår att jag aldrig försöker prova något klädesplagg under storlek Large när jag är i Spanien?


  


Den lilla rara damen jobbar i en otrolig hattaffär. Jag var tvungen att köpa en ny Panamahatt till min käre gubbe, som stod för djur-ruljansen när jag var borta. Hans gamla hatt har börjat bli lite stött i kanterna. Damen i affären stirrade på mig med stora ögon när jag berättade att herrar i Sverige väldigt sällan använder hatt. Hon trodde jag skämtade. Hästgubbar har rutig gammaldags keps i Spanien och de andra har ofta någon form av huvudbonad. Jag tycker det ser trevligt ut.


Vi fick tips på en superbra pizzeria i affären och med hjälp av gps vandrade vi genom små trånga gränder och fick verkligen smaka smaskig pizza.


  


Vackra hattaskar


  


Hingsuppstallning på SICAB. Hela uppstallningen är helt öppen, vilket är förvånande. Man kan gå helt fritt och kika på hingstarna. Ingen rädder för doping här...


Utsikt från uteserveringen. Vi drack en sorts vodkadrink, Slidka caramel, låter suspekt men smakade helt OK. Det låter som vi drack oss genom Sevilla...


    


  

Snygg paradhäst. Jag antar att den lilla tjejen ska sitta bakpå hästen.


  


Julskyltning på El Corte Inglés, det stora varuhuset. Givetvis med en häst.




 
 
ylle

ylle

2 december 2010 08:00

Ha ha, ja sådär känner man sig när man är i Sydeuropa... sydeuropa förresten, min bästis från första klass till långt upp i åldrarna var (och är) superduperliten och jag har mina 176 cm, så jag har ALLTID känt mig litet som Goliath..

Man utan hatt i Spanien är väl lika otänkbart för dem som att tänka sig att kastrera en hingst...?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Britt

2 december 2010 08:17

Jag tänker alltid på min far när jag ser alla gubbar i keps. Han hade nämligen alltid keps på sig. Han köpte en ny varje gång det var marknad i stan.

 
Evisen

Evisen

2 december 2010 08:18

Det är kul att läsa om dina reportage från resan! Jag följde SICAB online! Kollade in hoppningen bland annat.... de red som om de hade stulit hästarna ibland :o)

http://www.metrobloggen.se/evisen

Ann-Britt

2 december 2010 16:57

Det blir inga stilpoäng på dressyren heller kan jag lova! Visst är det toppen med SICAB TV? Jag har suttit och tittat nu efteråt också.

 
Magda

Magda

2 december 2010 13:02

Både män och kvinnor borde använda mera huvudbonader, en otroligt bra acc.! Den där vita hästen med plymen skulle jag allt bra velat se själv i verkligheten!

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

Ann-Britt

2 december 2010 16:59

Plymhästen var riktigt fin. Säkert ännu finare med den lilla flamencotjejen baktill.
Jag ångrar nästan att jag inte köpte en vinterhatt till Kenneth. Panamahatten känns som den får vila länge i sin låda innan det blir väder för den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Britt - 20 april 2016 20:15

Allt som allt tror jag att jag varit i ridhuset 7-8 gånger med Cassiopeia. Hon har gått från tämligen hysterisk till att kunna sittas på under dessa få gånger. I mitt tycke ganska fantastiskt. Idag har Ingrid stått i stigbygeln och vi gick några ...

Av Ann-Britt - 8 oktober 2015 21:53


Jag har nu en blogg på den här adressen:   https://gustavsborgcom.wordpress.com/     ...

Av Ann-Britt - 24 september 2015 10:29

Hur bekvämt som helst! Vi deltar i tävlingen Årets Svenska Måltidslitteratur 2015 som Måltidsakademiens BIblioteksstiftelse i Grythyttan utlyser varje år. 2013 deltog vi med vår första bok Året runt på Gustavsborg. Alla tävlingsbidrag finns med i mon...

Av Ann-Britt - 21 september 2015 09:33

Svalorna flyttar på samma datum varje år, nästan. Förrförra året den 12:e september, ifjol och i år den 14:e. Det blir så tyst när de lämnat och kvar står jag med all skit som ska skrubbas bort ;-) Nåväl de små mygg- och flugfångarna är väl värda en ...

Av Ann-Britt - 18 september 2015 14:30


Att visa sårbarhet/utsatthet är en utmaning för vår självbild, det vi tror på och känslan utmanar våra invanda mönster. Det vi kan fråga oss är vad är det som utmanas? Vad är vi rädda för? Vad måste kanske ändras för att acceptera denna insikt? Vår r...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards