Gustavsborg PRE

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Ann-Britt - 8 februari 2010 16:14

Varför fäller skimlar tre gånger så mycket som andra hästar?

Av Ann-Britt - 8 februari 2010 12:04

Jag hade time-out vad gäller bloggandet i helgen. Mycket spännande hände, men jag rapporterar om detta vid senare tillfälle. Jag är en sådan där tråkigt typ som vill ha allt riktigt klart och färdigt innan jag berättar. Lite vidskeplig??


  


Vår blivande mamma, med sin allt mer mäktiga mage. Men den hindrar inte henne från att göra caprioler i ridhuset. Det är fullt sprut när hon far omkring. Nästan så vi befarar att ungen ska komma som en kanonkula...


  


Nam, nam vår katt Abbes favoritmat, fältharar! Nåväl lilla Abbe lever inte längre och hararna går fredade i trädgården på grund av detta. Tiger och Putte är för lata för att ens försöka jaga en hare.


Vi njuter av ljuset som nu ger oss två timmar längre dagar. Vi släpper ut hästarna 8.30 och tar in efter 17. Mycket trevligt både för oss och dem. Nu när tre av fölen har fått egna boxar är det en "baggis" att mocka. Det går åt en tredjedel så mycket halm.

Rombo och Capitano vill fortfarande in till mamma för en liten morgonsnutt innan de går ut i hagen. Speciellt Capitano ser lite komisk ut, eftersom han är 140 hög och mamma 154. Han får verkligen knyckla ihop sig för att komma under och dricka.



Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards